Søg efter:

Om foreningen

Foreningen har til huse i Højvangsbebyggelsen som består er 2 bebyggelser, Spangsbjerghaven og Højvangshaven opført i henholdsvis 1991 og 1992. I alt 72 lejligheder, hvor 39 lejligheder i 2004 blev omdannet til andelsboliger. De resterende lejligheder er en blanding af ejer og leje lejligheder.

Placeringen er enklave midt i en af Esbjergs mest attraktive bydele, som før opførelsen af Højvangsbebyggelsen husede forsøgsgård med tilhørende marker.

Højvangsbebyggelsen er centralt placeret midt i Esbjerg.

Placeret kun 5 minutter til både centrum, City Nord (Bilka m.v.), stadium, sygehus m.m. Tæt ved institutioner fra børnehave til plejehjem. Uddannelsessteder fra folkeskole til Universiteter, med alt imellem af ungdomsuddannelser. Beliggenheden er derfor på mange områder mere centralt end Esbjerg bymidte, med undtagelse af havnen og byliv (på godt og ondt).

Til trods for den den centrale placering, er det et stille område i grønne og børnevenlige omgivelser tæt på skov.